Keď som sa v roku 1999 ako 15-ročný dostal k svojmu prvému PC (moju vtedajšiu 386 tak nemožno nazvať), už dávno som vedel aké plány s ním podniknem. Toho času som počúval prevažne rave a hardcore, čo väčšine ľudí nič nehovorilo, resp. to nepoznali. Postupom času mi len samotné počúvanie nestačilo, chcel som sám niečo vytvoriť. Úplne prvé pokusy boli na Playstatione s demom hudobnej hry Fluid. S príchodom PC ale prišli omnoho širšie možnosti.
Prvé tracky som tvoril iba jednoduchým lepením slučiek v štandardnej Windows 98 aplikácii Nahrávanie. Neskôr som sa dostal k programom Techno Maker a Mixman Studio, ktoré fungovali na rovnakom princípe (zo súčasných je to napr. séria programov eJay). Takto som si zlepil (slovíčko skomponoval asi nie je na mieste) svoje prvé domáce CD nazvané DHApocalypse (1999).
Digital Destruction (2000) bolo názov druhého CD, ktoré som tentokrát už kompletne nahral v programe ReBirth RB-338, ktorý umožňuje naraz používať virtuálne verzie dvoch basových liniek Roland TB-303 a rytmické jednotky Roland TR-808 a Roland TR-909. Na finálne úpravy tracku poslúžil Sound Forge. Moja knižnica sa tiež rozrástla o niekoľko kníh zameraných na akustiku a tvorbu počítačovej hudby.
Rok 2001 bol rokom môjho posledného albumu s názvom Sound Effects. Na ňom boli tracky, ktorých hlavné jadro bolo vytvorené v programe Fruity Loops a následne som používal import vlastných presetov a/alebo slučiek z ReBirthu a Reasonu. Niekoľko trackov vzniklo ešte v roku 2002, no s príchodom maturity poklesom môj záujem na tvorenie ďalších. Občas mám chuť sa k tomu vrátiť, možno raz...
Niekoľko, podľa mňa najlepších, trackov vám tu predstavím s menším komentárom. Ide o súbor 21 vlastných skladieb + 1 remix. Dúfam, že vám neodpadnú uši :) a aspoň trochu vás to zaujme, aj keď ide o technicky veľmi jednoduché skladby. Uvedené BPM vám budiš varovaním.
Sagarmatha /140 BPM/ (2000)
Prvý track nahratý v deme Fruity Loops (v deme neišlo ukladať tracky, musel byť nahratý naraz) a zároveň prvý pokus o akýsi drum and bass, keďže v tom čase som dosť počúval Photek. Názov pochádza z rovnomennej trate z hry Wipeout 2097. Sagarmatha znamená po nepálsky Mount Everest. Pad na pozadí a zvuky paličiek mali vystihovať chladnú nepálsku atmosféru.
Keep On Rave!!! /160 BPM/ (2000)
Klasický techno/rave track, ktorý mi pri nahrávaní spôsobil pekných pár vrások. Na docielenie lo-fi zvuku synthu mi príslušný plug-in zožral celý výkon procesora, nakoniec sa to ale podarilo. Niektoré nápady som neskôr použil v tracku Dark Horse.
Da Hardcore Assassin /195 BPM/ (2000)
Na začiatok, Da Hardcore Assassin nie je význam môjho nicku, aj keď som pôvodne z toho vychádzal. Tak, to by sme mali. Prvý vážnejší pokus o hardcore na 195 BPM, zvon rátať nemusíte, odbije presne 12-krát.
Past, Present, Future /160 BPM/ (2001)
Track, ktorý nechcel byť rave-om, ale ani nechcel ísť do housu. Ostal tak niekde na polceste. Asi jediná skladba v ktorej mi hrajú 3 synthy naraz. Inak nič výnimočné.
The Rain /160 BPM/ (2001)
Jediný track s dream atmosférou, preferujem skôr vážnejšie témy. A vraj ten sitar na začiatku znie ako z Age of Empires... A to chvála veru nebola.
Raving Society /165 BPM/ (2001)
Názov pochádza z Mayday festivalu z roku 1994. Klávesy a la Raver’s Nature. Začal som sa viac venovať malým detailom (bicie v 01:58).
Insanity /210 BPM/ (2001)
Hardcore inšpirovaný starými dobrými Thunderdomami. Vlastné nápady + DJ Dano, Neophyte, The Horrorist, Nasty Django.
Apocalypse /162 BPM/ (2001)
Track, ktorý otváral album Sound Effects, žánrovo niekde medzi technom a hardcore. Úvodné aj záverečné sample sú z hry Postal.
The Real Meaning of Life /160 BPM/ (2001)
Tento track je jedným slovom nepodarený. Zlý názov, nevhodne použité dobré nápady, slabý zvuk. Nejako som ale už nemal chuť na jeho prerobenie. A za ten svet nechápem, na čo som tam pchal tie klávesy zo Sehnsucht od Rammstein. Proste fail.
This Is Our Future /155 BPM/ (2001)
Basové „acidové“ linky z ReBirthu, hihatky a dva súčasne hrajúce kopáky na delayi, šialený jungle loop a hlas podobný tomu z albumu Significant Other od Limp Bizkit, to je This Is Our Future. Kopák s efektom je vysamplovaný z jedného tracku od Cosmic Gate, ale čert to ber, toto ma k house či trance pekelne ďaleko. Jeden z mojich najobľúbenejších trackov.
Storm Is Coming /142 BPM/ (2001)
Pomalší (na moje pomery) techno track, klávesami sa tak trochu inšpirujúci v L.A. Style – James Brown Is Dead, známejšie skôr vo verzii Call Me Maňana od Scooter. Nakoniec však z toho vzniklo niečo celkom iné. Len ten prekliaty stereo plug-in nefungoval tak ako mal a hihatky s clapom neprebiehali zo strany na stranu podľa určenej pravidelnosti, takže žiadna dokonalá stereo osmička sa nekoná, len nejaký tomu podobný nepodarok.
Your Soul Is Mine /215 BPM/ (2001)
Opäť ďalší hardcore track tentokrát inšpirovaný hlavne Omarom Santanom, Neophytom, Rotterdam Terror Corps a Hardsequencerom.
Black Tuesday /165 BPM/ (2001)
Import TB-303 presetov z ReBirthu do Fruity Loops synthu. Túto skladbu som dokončil v rovnakom týždni ako bol útok na WTC. Preto ten názov.
Fusion (OutVox Rave Mix) /170 BPM/ (2001)
Pôvodný zámer bol odlišný ako je výsledok. Na klávesy som chcel použiť úplne iný zvuk, omylom som ale vložil OutVox a znelo to lepšie ako to, čo som pôvodne zamýšľal. Nechal som to teda tak a track pomenoval OutVox Rave Mix. Len ten synth mi stále pripomína - Ein Auto, Ein Komputer, Ein Mann!
DJ TEK – Kino (DHA Rmx) /145 BPM/ (2001)
Remix tracku spolužiaka zo strednej. Zaujímavé bolo, že keď som pôvodné bicie s basou posunul asi o jeden-dva stepy dostal som úplne odlišný zvuk. Dohodil som teda pár vlastných nápadov a remix bol na svete. Minca mala najväčší úspech.
Dark Horse /172 BPM/ (2002)
Dá sa povedať, že moja verzia Mystic Culture DJa Hooligana s využitím nápadu zo staršieho tracku Keep On Rave!!!. A názov? Sólo kopák v This Is Our Future na delayi mi propomínal cválanie koní. V tej chvíli ma naozaj nič lepšie nenapadlo.
Shaolin Temple /195 BPM/ (2002)
V tomto hadrcore tracku som siahol po scratchoch z programu Mixman Studio. A to je asi tak všetko.
New Harder Confusion /137 BPM/ (2002)
V roku 2002 už bol Confusion od New Order toľkokrát zmixovaný, že sa to nedalo napočítať, tak prečo by som to neskúsil aj ja. Hardcore verzia neznie síce presne tak, ako som si želal, ale až taký prúser to hádam nie je.
You’re A Nut /190 BPM/ (2002)
Názov tracku a vokál prepožičaný od DJ Sim, klávesy od Omara Santanu a záver presne v štýle Buzza Fuzza. Spätne si uvedomujem, že pokiaľ som rave/techno tracky vytváral vlastné, tak hardcore som v podstate len riadne rozmixovával. Nie, že by mi to nejako vadilo, Scooter na vykrádačkách postavili celú kariéru.
Here We Go Again /165 BPM/ (2002)
Posledný hardcore, ktorý som prekvapujúco zložil len na 165 BPM, o to však znie údernejšie. Opäť niekoľko nápadov v jednom tracku – klávesy La Onda od Kuadra, crashe od Hardcore Brothers a ďalšie sample od The Horrorist a Nasty Django. A znova plug-in na hihatkách, ktorý si robí čo sa mu zachce.
Self-Destruction Sequence /170 BPM/ (2002)
Blížime sa ku koncu, ktorý v úvode oznamuje siréna z Half-Life. Okrem Atari S.A.M. samplov tu možno opäť počuť klávesy v štýle Raver’s Nature. Pozornejší z vás iste začujú aj "D-H-A". Rovnako ako nasledujúci track, vytvorené v ReBirthe, Fruity Loops a Reasone.
Conquest Of The Cold Planet /170 BPM/ (2002)
Zatiaľ môj posledný track. Uvidíme na ako dlho. Osobne som s ním spokojný a neviem, či by som zo seba dokázal dostať niečo prepracovanejšie. Ako sa hovorí, v najlepšom treba prestať.
Prístupov 6472
Kvalita článku
(100%)hlasov 5
PRÍSPEVKY
SLEDOVAŤ
SLEDUJETE
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.